Hej. Hoppas detta hjälper lite.
Citat:
Min webshop gick online för ungefär 6 veckor sedan.
[...]
Jag har fortfarande PR 0.
|
PR i toolbaren har inte uppdaterats de senaste 2 månaderna eller så. Din sida är säkert inte PR 0 eftersom det uppdateras säkert dagligen i Googles interna servrar.
Citat:
Jag har väl postat min url ungefär 500 gånger sedan dess.
|
Det var flitigt men försök att få länkarna på sidor som har PR och helst också är relaterade. Om du får in en länk på en webbsida som inte ens är indexerad så spelar den länken ingen roll.
Citat:
Google har fortfarande inte lagt märket till min webshop.
|
Det tror jag inte
Citat:
När jag söker på ett av mina sökord finns jag inte ens med bland de 100 första.
|
Google har ett ökänt filter som kallas "sandbox". Det fungerar som så att typ alla nya sidor på nya domäner får detta filter på sig som gör att de trycks ner i sökresultaten. Detta filter brukar vara påkopplat i upp till ett halvår. Anledningen till detta filter var att bekämpa nya spam sidor.
Citat:
Så jag tycker msn verkar vara lite snabbare med sina uppdateringar.
|
Både Google och MSN uppdateras sitt index ungefär dagligen. Med Yahoo tror jag att det är längre.
Om du kan posta din URL så kan jag/vi säkert säga mer.
Citat:
MSN:
Suger :-). En kram till den som förklarar varför jag inte ens är med på termen "roliga klipp" där.
|
För att förstå detta måste man förstå skillnaden mellan Googles och MSNs algo.
Din sida har inte så särskilt mycket text, länkarna till sidan är inte så värst många men de är från höga PR sidor (PR 4-5, i alla fall en stor procent).
MSNs beräkning av länkar är inte lika utvecklat som Googles. Detta betyder att många länkar ger mer effekt på MSN medans länkar från höga PR sidor ger mer effekt hos Google.
Sedan så är sidans innehåll med text och hur hur många gånger ordet förekommer i texten mycket mer viktigt för MSN än för Google.
Hoppas detta förklarar lite.
EDIT: Såg nu att du har lagt in mer text, hoppas detta hjälper