Citat:
Ursprungligen postat av Maccke
Citat:
Ursprungligen postat av grazzy
|
msn tycks vara lite seg ibland att indexera sidor och går "en annan väg" som jag ser det som. å andra sidan, ligger man väl i topp på msn så verkar dem stanna kvar längre, eller du behöver inte uppdatera sidan lika frekvent som för google. någon med samma erfarenheter?
btw, kramen kan du spara till ngn annan :P
|
Jag kan ingenting om seo, så allt jag säger ska tas med en nypa salt.
Min webshop gick online för ungefär 6 veckor sedan. Jag har väl postat min url ungefär 500 gånger sedan dess. På vissa sidor med relevant innehåll och på andra sidor som har helt orelaterat innehåll, men som tillåter att man lägger till en url (postade till och med länken på en sida som säljer får och grisar, hehe).
Google har fortfarande inte lagt märket till min webshop. När jag söker på ett av mina sökord finns jag inte ens med bland de 100 första. Jag har fortfarande PR 0. Söker jag på webshoppens namn så placerar sig till och med några av våra affiliates och webkataloger där vi finns med högre (nästan lite pinsamt).
MSN däremot är med på noterna och där klättrar jag väldigt fort. Är redan med bland de 20 första träffarna på mitt viktigste sökord. Vilket i alla fall jag anser vara bra efter bara 6 veckor. Vår webshop placeras direkt efter en av våra konkurrenter som funnits på nätet sedan 2001.
Så jag tycker msn verkar vara lite snabbare med sina uppdateringar. Men jag kanske har missuppfattat alltihop. Rätta mig gärna om jag fått allt om bakfoten. Jag vill gärna lära mig mer.