Citat:
Ursprungligen postat av Storen
Citat:
Ursprungligen postat av Starweb
Visst klart att sånt kostar, men verkar det inte lite orimligt att de år efter år går flera miljoner back bara på detta innan de börjar få intäkter...? Så hade inget normalt företag kunnat drivas då hade de gjort KK direkt.
|
Jo, men dom hade ju två bolag som stöttade dom... Bara Coca Cola kunde väl lätt bära bördan..
|
Hmm... Ska omformulera mig...
Hur är det ens möjligt att bedriva en firma såpass illa att man gör miljoner åter miljoner i förluster år efter år. Speciellt i början var lunar knappast något extremt advancerat som krävde specialingenjörer med topplöner, utan det handlade bara om att drifta och vidareutveckla ett community.
Innan de fått in ett par 100 000 kunder hade de utan problem kunnat lägga webbhotellsbiten på egna servrar på ett ordinärt webbhotell som driftat dessa, och det kostar knappast några miljoner. Visst kostar utvecklare en del, men SÅ cutting-edge var knappast deras teknik ens då att det skulle krävdas 10st heltidsutvecklare för att motsvara de utgifterna.
- Rätta mig gärna om jag har fel, vilket jag troligtvis har. Det känns som jag saknar någon väsentlig information kring hela historien. Jag försöker bara få samman det i skallen
=> Detta är inget viktigt så, men kul och lärorikt att veta bakgrunden.