Flitig postare
|
|
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 358
|
|
Flitig postare
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 358
|
Det har ingen betydelse hur du gör, i eget namn eller i firman. Gå definitivt INTE till ombud eller nic-se och byt ägare! Inte på grund av denna anledning i alal fall. Det är fortfarande dina domäner! :-)
Till sist är det skattemasen, vid en eventuell revision, som avgör om du får dra domänerna genom företaget eller om du ska betala vid sidan av.
Alltså, om du har ett pizzahak och reggar 10-15 domännamn som har med poker att göra kanske det kan vara svårt att på ett övertygande sätt relatera den utgiften till företagets verksamhet.
Men om du har ett IT företag är det kanske aningen mer relevant!
Det är ju inga astronomiska summor det rör sig om...
***
Övert lag är det alltid så att en utgift måste kunna vara fakturerbar på ett eller annat sätt. (Relaterad till verksamheten)
Av denna anledning kan det vara enklare för ett pizzahak än ett IT-företag att köpa onormalt mycket stolar, bord och parasoll! Typ! :-)
***
[redigera]
Som jag fattar det verkar det vara snarare regel än undantag att köra telefoni från både hemma och företaget genom företaget... Jag har gjort det i snart tre år och alla (= redovisningsbyrån) har tyckt att det har varit okej.
Eurobell, som jag har, har varit omtänksamma nog att lägga allt på samma faktura! Mycket praktiskt!
|