Tänk ett och två gånger innan använder uttrycket "göra en Jens of Sweden".
I Resumé:
http://www.resume.se/pub/nyhet.asp?art_id=34300
Och utvalda kommentarer på Resumés artikel:
Kod:
Fallet Jens kan väl sammanfattas så här: 1) Jens, en företagare som saknar kompetens och moral 2) PR-byrån Andreasson, ett företag som gör sitt bästa att framställa inkompetens och omoral som något positivt 3) Resumé, ett medium som villigt förmedlar vad företag och PR-byrå säger men avstår från granskning och analys
Citat:
Förr i tiden hade man väl kallat en sådan här människa för hästskojare - och vilken prestige finns i att hjälpa en sådan... Same shit, different name. Och hur kul är det för dom som förlorat sina stålar till JOS!? En klok "PR-byrå" borde väl åtminstoende haft vettet att knipa käft - eller är "all PR bra PR, även för en PR-byrå..."
|
Citat:
Ville du ha sagt något med ditt inlägg som hade med artikeln att göra, eller hade du inget bättre för dig? Om du anser att rapporteringen här är så undermålig, så förstår jag inte att du ägnar din tid åt att läsa artiklarna på Resumé. Det är möjligt att PR-byrån ifråga tror sig ha åstdkommit en positiv bild av konkursen. Men den som läst de mängder av kommentarer som läsare skrivit om detta på både DI och IDG förra vecken, inser att folk är smartare än så. Hans namn är dragits i skiten fullt ut, och väldigt få har längre någon sympati för honom. Speciellt då han gör utalanden som att han struntar i hur många konkurser han gör; det är bara att byta namn, köra vidare och smita undan skulder.
|
Citat:
Tigga om stryk
Snälla någon journalist, visa att det finns en rättvisa. JOS/ANPR ber ju om det. Gör reportaget om Kardhammar-reportage om JOS nu. Hur mycket har han sålt för, hur mycket har han tjänat, vad tycker ÅF, vad tycker kunder. Vilka blev lidande av KK. Vad säger fd anställda etc
|