Visa ett inlägg
Oläst 2005-09-27, 21:44 #18
Nobody Nobody är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Aug 2005
Nobody Nobody är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Originally posted by Robert@Sep 27 2005, 21:29
...och jag förstår fortfarande inte varför man bli bli indexerad oftare om man inte har ett innehåll som förändras (utan måste fejka förändringar för att få tätare besök)?
Jag håller med dig. Det här är en ganska billig metod i mina ögon. Okej om det var till för att slumpa ett citat eller liknande, men här är ju diskussionens utgångpunkt endast hur man ska lura Google att tro att webbsidan har uppdaterats, fast den inte har gjort det.

Dessutom tror jag att Googlebot ser igenom eller "överser" med det här beteendet hos en webbsida i längden också. Om inte redan nu, så är det bara en tidsfråga innan det görs. När Googlebot märker att din webbsidas redaktionella innehåll har förändras, kommer Googlebot testa att besöka din webbsida oftare, teoritiskt sett i en stigande spiral. Till slut kommer Googlebot tröttna och förstå att sidans redaktionella innehåll slumpas - och den effekten du först ville uppnå kommer att upphävas.

Det är inte precis som att Googlebot kommer att tro att din webbsida är intressantare än CNN bara för att det verkar som att den uppdateras oftare...
Nobody är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat