Citat:
Ursprungligen postat av WizKid
Anser du att man måste se all tvreklam som visas tillsammans med ett tvprogrammen?
|
Nej, det är vafritt att se på TV överhuvudtaget. Du kan låta bli att se de reklamfinansierade programmen om du vill.
Citat:
Originally posted by WizKid@
Så det är okej att blocka popups men om någon lägger upp en div mitt på sidan som får samma effekt som en popup så tycker du inte man har rätt att blocka den? Om jag skulle få välja mellan de två anser jag att popupen är snällare mot mig eftersom den öppnas i ett nytt fönster kan jag genom att trycka Alt+F4 eller krysset uppe i hörnet som ser likadant ut som på alla andra fönster direkt stänga den. Annonsen i diven måste jag leta upp ett litet kryss någonstans som oftast är väldigt litet och sen stänga den.
|
Nej, den typen av dhtml div som du menar anser jag personligen inte ska förekomma. Det hänför jag till det som jag nämnde tidigare, att "göra våld" på besökaren. Det behöver ingen acceptera. Återigen, nu handlar det om att blockera samtliga möjligheter till en reklamfinansiering, att blockera även de mest harmlösa textannonser. Gör man det ska man inte se någonting på sidan, hävdar jag.
<!--QuoteBegin--WizKid[/i]
Jag vill också påpeka att jag förstår att det är många som lever på reklamintäkter och att jag själv bara blockar de annonser som jag anser irreterande (tex Flash eller bild annonser som visas ovanpå hela sidan).[/quote]
Då så, då är vi överens.
/Bengt