Citat:
Originally posted by andreasr@Sep 23 2005, 17:17
Kul idé helt klart!
Sen kan man ju undra hur många av annonserna som verkligen är köpta och hur många som lagts in gratis för att få snurr på idén från början.
|
Jo precis, jag kanske bara är lite väl skeptisk, men kan det vara så att sajtens ägare själv lagt in hundra olika länkar som länkar lite vartstans så folk tänker "åh, här är det många som annonserar, kanske jag också skulle göra det".
Lite som musikanterna på stan börjar med att fylla sin hatt med sedlar och mynt så att folk som passera ska tänka "ja då kan väl jag också betala lite".
Allt som folk skriver på internet behöver ju som sagt inte vara sant, kanske har personen bara tjänat $1000 istället för dem $100'000 som påstås. För det kan väl inte bara vara jag som ser likheten med sidor som "jag ska lära dig bli miljonär, bara du betalar $50 för min bok".
Men i vilket fall, en smart ide för att få folk att besöka sidan. Och jag var väl knappast den enda som klickade på ett par av annonserna? Och om ni andra också "testade" att klicka runt lite där så vips så har sajten fått in ca 100 annonsklick bara från oss WN besökare.