Citat:
Originally posted by jimmie@Sep 24 2005, 00:58
Jag har aldrig fattat hur folk kan rättfärdiga att blockera annonser. Annonseringen är ju betalningen för att få tillgång till sidan. Om alla blockerade all reklam skulle det inte finnas så mycket gratistjänster som det finns idag.
|
Tycker det är samma sak att blocka annonser som att byta tvkanal när reklamen börjar. Får jag fråga vilken browser du använder och om du stängt av popupblockern i den (alla browsers har väl det inbyggt numer)? För låter du den vara på så blockar du ju folks annonser. Själv blockar jag som sagt de annonser som jag tycker är irriterande. Och jag förstår att det gör att sidan inte tjänar några pengar på mig men det är ett val jag gjort. På samma sätt som folk använder browsers med popupblocker eller byter kanal när reklamen börjar.
När det gäller Adblock så finns det även en inställning där man kan välja att gömma annonsen istället för att blocka den. Vilket gör att det räknas som en annonsvisning även om man inte ser den. Det finns även möjlighet att vit-lista sidor som man vill se annonser på.