Citat:
Originally posted by Jim_Westergren@Sep 17 2005, 12:13
Observation:
För ungefär fyra dagar sedan sjönk en av mina svenska sidor ungefär 40 rankningar på Google.se - helt plötsligt. Jag kollade på Google.com och där var den fortfarande i top 10. Kollade med eniro och där står det: "Språk: Engelska". Tänkte vad tusan, den är ju Svensk! Jag har haft samma problem tidigare att Google trott att ena dan är den svensk andra engelsk. Är väl medveten om att jag har en del engelska ord på sidan så det kanske inte är så konstigt att Google blev förvirrad.
Igår la jag in:
<META NAME="language" CONTENT="se">
<META http-equiv="Content-Language" content="se">
Idag tillbaka på top 10 på Google.se och på eniro "Språk: Svenska."
Fantastiskt.
Slutsats:
Om du har en svensk sida men har några engelska ord på sidan använd dessa taggar för att göra det riktigt klart för Google (och de andra) att sidan är svensk.
|
Om vi ändå ska vara nitiska - ni har glömt den här taggen:
<html lang="se" xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
...Anmärk lang="se"
- viktigt att vara konsekvent när man sysslar med on page-sökmotoroptimering!