Visa ett inlägg
Oläst 2005-09-17, 16:15 #6
kreawit kreawit är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2004
kreawit kreawit är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2004
Stirra dig inte blind på versionnummer, välj istället en distribution du gillar och litar på. Distributionen ser till att du alltid har senaste buggfixar och en stabil miljö. Olika distributioner har olika kvalitetsdefinitioner, mer konservativa distributioner kanske är stabilare men inte lika kåta på senaste versionnumret. Läs Debian vs Gentoo ;-)

Själv är jag Debian-freak sedan många år och kör http://ubuntulinux.se på mina servrar. Ubuntu är för mig den kombination av rätt versionnivå på programvaran och viktigast av allt så kommer nya releaser som en klocka - dvs det går att planera systemunderhåll - om det skulle behövas någon senare version av programvaran. För mig är förutsägbarhet viktigt och att allt fungerar tillsammans utan att behöva peta i det. Maskinerna snurrar år ut och år in, underhåll och uppdateringar går näst intill automagiskt. Har flera burkar som stått ute hos kund och på webbhotell och snurrat i flera år utan att någon behövt komma i närheten av konsolen och samtidigt alltid uppdaterad till en stabil och säker nivå. Inte alltid den senaste versionen, men alltid med senaste säkerhetspatcharna.
kreawit är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat