Visa ett inlägg
Oläst 2005-09-17, 01:32 #42
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: May 2003
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar

Reg.datum: May 2003
Jag har ju inte varit med i denna tråd tidigare men anser kanske att det är dags att ser vad som gäller.

Förmodligen borde i mina ögon:

Att hänvisa till PUL när man citerar en tjänsteman på ett företag

prövas mot

Hot om polisanmälan eller liknande åtgärder .

Jag är ju ansvarig utgivare och tråden är ju modererad av dom jag litar på, så eventuella anmälningar bör ju riktias mot mej tillsammans med skribenten. Men igår råkade vi slarva bort IP-nummret på denne så det verkar som jag står kvar här själv som ansvarig :/. Damn it!

Slutsatsen jag drar är att vi måste se om man kan hota enskilda WN-medlemmar för dom skriver om en upplevelse dom haft med ett företag. Samt om dom begår ett lagbrott om dom publicerar delar av en dialog med en företagsägare eller en löntagare som uttalar sig i tjänst.

När man nu prövar det och jag inte tillåter/ignorera att skribenten _eventuellt_ vill ändra inlägget i fråga! Så faller ju hela ansvaret på mej!

Nu är vi ju iofs 14 personer som fått detta hot om polisanmälan i våra mailboxar! De flesta om inte nästan alla hann inte läsa och agera iofs utan bara förmodligen led av detta hot om polisanmälan. Kvinnor som män - flickor som pojkar! Detta som enligt mej är ett grovt personangrepp hann jag tyvärr inte stoppa och jag lider med de drabbade :/. Jag har inte kollat runt och tänker inte göra det heller för jag är övertygad om att vi alla är överens om att jag bör hantera detta hot i denna okända grupps vägnar.

Thomas
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat