Ämne: Censur?
Visa ett inlägg
Oläst 2005-09-16, 07:32 #33
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jan 2004
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Originally posted by grazzy@Sep 15 2005, 20:06
Jag skulle gärna se en hårdare moderering;

* Bort med alla trådar som bara är en fråga där svaret inte tillför något till WN i stort.
* Bort med trådar med upprepningar av frågor som kan besvaras av en sökning.
* Bort med frågor som inte är mer än en rad (kan problemet beskrivas på en rad kan google/wn's sök svara på frågan).

Inför lite regler för vad man får och inte får göra, tredje gången en persons meningslösa tråd om hur man gör bold-text i html raderas så fimpa även usern och skicka ett email till personen i fråga om att han inte är önskvärd på WN tills han lärt sig grunderna.

Lägg en minimumnivå på WN, det finns gott om forum för nybörjare och hobbysnickrare. Inte sagt att det inte kan finnas utrymme för dem här, men det får vara på en hyfsad nivå då. Lite kvalitetsriktlinjer som jag tror skulle höja nivån på WN.
Jag vill bara komma med en synpunkt som bygger på logik, som säger lite emot en av grazzy´s punkter. Att ta bort alla inlägg som kan besvaras med en sökning på WN är enligt mig fel.

Det händer så mycket inom IT-branschen. Därmed kan ett svar som skrevs för 6 månader sen vara helt inaktuellt. T.ex. många frågor då det gäller webbhotell´s frågor, domänfrågor m.m.

Så svaret som skrevs då kan vara helt inaktuellt idag. Därmed tycker JAG att det är fel
att ta bort alla inlägg som kan svaras med en sökning...

Just my 2 cents..

:blink:
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat