Mycket flitig postare
|
|
Reg.datum: Jul 2004
|
|
Mycket flitig postare
Reg.datum: Jul 2004
|
Men samtidigt finns det en del som är duktiga på en sak men mindre bra på en annan. Låt oss säga att det kommer in en civilekonom med 25 års erfarenhet, men som aldrig har lagt ner så mycket tid på affärsverksamhet över internet.
Naturligtvis kan många av den här personens frågor besvaras via Google, men det finns förmodligen en del frågor där personen inte vet var han eller hon skall börja.
Således råkas det skrivas ett inlägg med en kunskapsnivå som kanske inte är på topp inom IT. Å andra sidan kanske den här medlemmen kan vara till extremt god hjälp i andra, exempelvis generellt affärsmässiga eller skatterelaterade, trådar. Visserligen lär det snart märkas, men det är viktigt att inte döma människor för fort.
Jag vill ha ett forum som består av människor som har Andra typer av kunskaper än vad jag har. Hade alla här varit lika duktig som jag på de områden jag är insatt i (och vice versa för de områden jag är mindre påläst inom) hade jag inte fått ut mycket av att läsa här - jag hade även haft svårt att hjälpa andra medlemmar.
Sedan finns det en annan typ av kommunikation på WN där frågar snarare diskuteras ur spridda medlemmars olika synvinklar. Där är det desto viktigare att många deltagare ligger på en någorlunda jämn nivå för att diskussionerna skall bli givande.
|