Visa ett inlägg
Oläst 2003-12-23, 18:49 #4
freddan freddan är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Dec 2003
freddan freddan är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Dec 2003
Ok, jag har dammat av dom gamla breven från webbhotellet och hittat koderna till databasen.

Det är 3,842 medlemmar registrerade. Ungefär 150 stycken är aktiva, alltså dom har visat minst en sida i "startpage"-programmet den senaste månaden (eller om det är under dom tre senaste månaderna, jag är inte riktigt säker).

Sidans statistik är inte direkt toppen. Och sidan behöver överlag lite upprensning, som ta bort fuskande medlemmar t.ex.

Fast ändå då jag förträngt sidan hänger den kvar bland nätets topp 100 tusen.. med nöd och näppe! (99,927):
http://www.alexa.com/data/details/traffic_...central.com#top

Så om inte annat så når man ut till många internationella "surfare".

Sidorna är kodade i php och använder mySql. Jag har kodat hela sidan själv. Det finns många andra sidor som har köpt sin kod från samma ställe, som ser exakt lika ut genom hela sajten (dom har inte en chans att se seriösa ut). Men den här sidan har jag alltså gjort helt själv.

Men som sagt, tar man tag i det och tillför lite nya ideér kan sidan säkert bli nått. Det finns ju riktigt lyckade sidor av den här typen, se framför allt Hitpulse.com och Webmasterquest.com.

En ny design skulle nog vara en bra början, eftersom många nuvarande medlemmar säkert ser sidan som halvt nedlagd.
freddan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat