Visa ett inlägg
Oläst 2005-09-15, 16:03 #4
Micke_Ns avatar
Micke_N Micke_N är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2004
Micke_N Micke_N är inte uppkopplad
Medlem
Micke_Ns avatar

Reg.datum: May 2004
Citat:
Originally posted by Mattis@Sep 15 2005, 15:36
Håller på att utveckla en rapportportal för ett företag. I vissa rapporter vill de ha länkar till program som skall startas när man klickar på dem. Detta är gamla holkprogam skrivna i ms-dos och måste startas med en .bat fil. När man klickar på en länk till ett sådant program vill jag skicka parameterar till .bat-filen.
något liknande:
file://c:/programs/start.bat?1020
är detta möjligt?
det funkar utmärkt när jag startar .bat filen med run i (startmenyn) explorer: crogramsstart.bat 10 20
men när jag försöker starta url:en i internet explorer, verkar inte parameterarna komma med.

någon som löst något liknande problem eller vet hur man kan lösa det?
Om jag fattar det hela rätt så håller du på med ett Intranät. Användaren surfar via webbläsaren och igenom den vill du kunna Exekvera körbara filer?

Vill inte gå händelserna i förväg men hur skulle det se ut om man via en extern webbsida kunde komma åt och starta den lokala datorns c:\windows\system32\cmd.exe och därmed t ex skicka in parametrar och kunna köra FORMAT c:\ bara för att någon råkar klicka på den länken.

Är det detta du vill göra? Går det inte att lägga din BAT filen på servern och istället låta servern köra den aktuella filen och sedan presentera det innehållet/informationen som du vill åt i webläsaren. Eller får du nog ta och sy ihopa en Applet som användaren får ladda hem och köra.

/Micke
Micke_N är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat