Visa ett inlägg
Oläst 2005-09-13, 00:18 #9
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Vi har samma pris oavsett vad man beställer. För att få ner kostnaderna så försöker vi skicka via brevpostförskott när det är möjligt (under 2kg). Jag har precis kommit igång med min verksamhet, men ska titta på vad det finns för alternativ till posten och brevpostförskott. Frakten äter upp stora delar av min vinst. På små, men tunga ordrar går jag nästan med förlust (120kr för paket + 50kr för postförskott! inkl moms). Vi tar alltså 89kr oavsett vad du beställer. Betalar du med kort blir det 40kr billigare.
Jag vågar inte ta betalt vad det egentligen ska kosta. Folk vill veta vad de ska betala i förväg och jag tror inte de klarar av att läsa postens prislista. Jag har nämligen märkt att ju mer idiotsäker vi gör vår butik desto fler köp får vi.

Vi ger 5 % rabatt på hela sortimentet till våra medlemmar. Folk struntar fullständigt i att bli medlem trots att de bara måste uppge de uppgifterna som de ändå uppger när de beställer (de behöver inte heller acceptera reklamutskick). De vill inte betala 20 kr extra i frakt, men de struntar i sina 20 kr rabatt... :blink:
Egentligen borde man inte sälja till konsumenter. De är så underliga.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat