Citat:
Ursprungligen postat av AndersE
Citat:
Ursprungligen postat av ztream
Förstår inte din andra mening tyvärr. Du håller med mig, eller vad menar du?
|
Min andra mening belyser att google inte hade haft PR om dom inte hade använt det.
Genom några enkla observationer så kan du själv se att höga PR sidor rankar bättre än andra i snitt.
Om man vill vara löjlig å säga att det inte är för PR så visst, men det är som att säga att hönan kom först och inte ägget.
Just den ovan observationen ger skäl till att försöka få PR då denna alltså ofta finns på bra rankande sidor, även om PR och vikten på sidan enligt google skiljer sig på vissa punkter så är dom uppenbart lika på andra eftersom de 2 ofta visar sig på samma sidor.
Att sedan säga att detta skall bevisas hittan och dittan är värdelöst, försök bevisa att solen är varmare än jorden utan att använda något antagande eller mänsklig observation i härledningen, d.v.s utan någon felmarginal.
|
Jag sa inte att PR inte används.
PR används för att sortera länkarna i G-dir återigen.
OBS! Personlig teori utan hårda bevis börjar nedan.
-------------------------------------------------------
I indexet sätter jag min hatt på att man använder andra mätesätt som har betydligt större "vikt" än PR.
PR är perfekt ur den synpunkten att google ser direkt vilka som manipulerar och köper länkar baserat på PR inte äkta uppskattning av sidor.
Det är ungefär som när man använder spårvätskor i blodet för att se hur det transporteras och används i kroppen med hjälp av röntgen.