Visa ett inlägg
Oläst 2005-09-11, 07:10 #1
Max Max är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 721
Max Max är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 721
Hej,

Hur gör ni för att följa upp er annonsering?

Ju fler samarbeten, annonsnätverk etc. man deltar i (t.ex. affiliateprogram hos x, adwords, overture, bannerbyte med sajten y under en månad osv.) desto svårare är det ju att ha koll på vad som faktiskt genererar pengar.
En dela av er (Mats t.ex.) verkar ha järnkoll på detta.
Har ni lust att dela med er av hur ni gör för att följa upp er annonsering i praktiken?

Jag har ett par saker jag tänkt implementera, är de vettiga?
1) Landningssida. Varje annonsmedium får en egen landningssida så att man kan mäta och följa vad besökare från ett visst medium gör.
2) Spårning i Google Adwords. Vad jag förstått kan man använda denna även för andras annonser?

Mvh Max
Max är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat