Citat:
Originally posted by AndersE@Sep 9 2005, 17:51
Kommer man ha resurser att hantera tld:n ordentigt eller kommer .kid missa 99.9999% av alla bra sidor?
|
Om det bara så finns en site under tld .kid vet man ju som förälder att man delar ansvaret med proffs. Jag menar 1 site är bättre än 0.
Mitt internet består av max 30 siter jag besöker dagligen, ett barn bör kunna öva och roa sig på en mindre mängd utvalda tjänster. Vill man nå målgruppen får man vara beredd att spendera samt visa att man har en solid tjänst.
En grupp människor med kunskap i ämnet bör enkelt kunna hantera dessa ansökningar och godkänna rätt aktörer.
Sämre än nu kan det ju inte bli så att säga, nu läggs ju allt ansvar på föräldern. Och hur gör man då när man inte själv har varken kunskap eller pengar att sätta sig in i problemet.
Kortfattat kan man säga att det finns 1 miljon barn som gillar/gillade Britney Spears musik. Hur många miljoner pojkar/män gillar andra talanger kvinnan har och vad ger en sökning på internet? BritneySpears.kid kan ju du fungera som den officiella tjänsten som skivbolaget kan ansöka om.
Angående pengar så är jag övertygad om att pengar inte är några problem. Om det skulle kosta $10 000 000 att bara ansöka om en domän lär det finnas 1000 tals seriösa aktörer som utan att ens fundera ansöker rakt av. Nu kan man ju inte göra så, men pengar att finansiera detta är jag övertygad om att det finns. Om exempelvis Amazon hade en site kopplad till barnboksavdelning på amazon.kid, torde ju Barnes & Noble inte vara sena med att betala miljoner dollar för bn.kid om dom var tvugna.
Thomas