|
Supermoderator
|
|
Reg.datum: Nov 2003
|
|
Supermoderator
Reg.datum: Nov 2003
|
Det är ju verkligen en bra tanke. Men... kommer denna "oberoende myndighet" att klara av uppgiften? Det kommer att kräva mycket stora resurser. Intrångsförsöken från avskummet på nätet kommer att vara stora och konstanta. Bara att hålla ett forum (av WN:s storlek t.ex.) helt rent är ett stort jobb. Nu handlar det om en världsomspännande tld som ska modereras, puh! Dock är det definitivt värt ett försök. Jag kan gärna tänka mig att hjälpa till med det jobbet, men behöver nog lite ersättning för förlorad inkomst i så fall. Det behöver nog alla i den mycket stora skara människor som kommer att gå åt för att hålla .kid garanterat helt ren. Därmed kommer det alltså att kosta pengar, och inte lite heller. Att tänka sig att det ska fungera ideellt är galet. Se bara på DMOZ som saknar redaktörer i de flesta kategorier. Det funkar inte idag med att förlita sig på ideella arbetare. Vad jag vill säga är alltså: Kommer det verkligen att släppas till nog med ekonomiska resurser för att ro denna mycket fina idé i hamn?
/Bengt
|