Visa ett inlägg
Oläst 2005-09-09, 16:17 #18
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: May 2003
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar

Reg.datum: May 2003
Som Digiart skriver är det ganska enkelt, PUL består av 51 st olika §. Informationen vi samlar är frivillig och vem som helst i sverige har rätten enligt lag att inte skapa ett konto på WN. (än så länge, vi jobbar på det.)

Den dagen någon säger att dom inte vill vara med längre måste WN sluta samla uppgifter. Information som medlemmen givit WN innan det är oåterkallelig enligt lag. Det är ju ganska enkelt iom att vi inte aktivt samlar information utan medlemmen står för alla aktiviterer på WN.

Utöver det har WN ett (moralist) ansvar att kunna knyta inlägg till en medlem. Mestadel för att kunna skydda majoriteten av WN's medlemmar.

Men som jag sagt tidigare, det finns människor som av ovana och okunskap ibland skriver lite för mycket om sig själva och företagen de representerar. Dessa hjälper vi alltid att rätta till eventuella problem som uppstått. Jag tror mej veta redan nu vad det är som är problemet, och det är vid en sökning på nickname och/eller företagsnamn så placerar sig WN-profilen/WN-inlägg i topp långt före företaget i fråga. Det är inte första gången.

Kort och gott, tänk er att läsa trådar där 50% av inläggen saknas. Samt hur bra kvalitet på WN hade det varit om alla visste att imorgon behöver jag inte stå för ett dyft av det jag skriver idag.

Ponera att jag tolkat lagen fel, då är en juridiskt tvist nästa för emailadress är ett måste helt enkelt. Jag måste ju själv kunna uppfylla de ansvar som jag har som ansvarig utgivare.

Thomas
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat