Visa ett inlägg
Oläst 2005-09-08, 10:36 #4
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2003
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Decibels avatar

Reg.datum: Aug 2003
Citat:
Originally posted by Starweb@Sep 8 2005, 10:20
Låter riktigt intressant! Företaget i fråga hade ju bara kunnat strunta i att det var din uppfinning och själva tagit patent om de kört fulspel också. Kul ifall det fungerar och lycka till!

Ps. Vad kostar det att ta ett sådant patent? Är det samma pris för alla patent? Antar att patentet endast gäller i sverige? Lite OT, men intressant i sammanhanget... .Ds
Ägarna och flertalet av de anställda i företaget är nära vän med min mor och far, känner dom mycket väl jag med så några sådana fasoner slipper jag

Vet faktiskt inte vad det kostar, jag har bara tagit upp den tekniska funktionaliteten och användningsområdet, samt hur den används, själva byråkratin tar företaget hand om tillsammans med framställningen mot att dom får sälja den som enda leverantör. Som innovatör(er) delar vi på "äran" då jag varken kan svetsa eller arbeta med stål/alu.

Rätt roligt ändå, hade aldrig trott att en idé som började med lite svordomar, en brädbit och lite kullager skulle resultera i besparingar för vägverket på nästan 1,5 miljoner kr. per år vid fullskalig användning (VV´s egna uppgifter).

Dock är det bara ett län som är aktuellt för provet, på 15 enheter, totalt finns det behov av cirka 200st enbart inom vägverket, och lika många till mot andra aktörer.

Finns en liknande produkt på marknaden sedan förra hösten, men den är inte lika effektiv och mildrar bara skadan, vår lösning eliminerar den

Patentet i sig gäller i sverige ja, men bara användbar norr om gävle, söder om gävle funkar glasögon :P (nu blev de rörigt i funderingarna va )
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat