Ämne: Dmoz
Visa ett inlägg
Oläst 2003-12-19, 01:23 #13
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: May 2003
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar

Reg.datum: May 2003
Citat:
Originally posted by TjörnDesign@Dec 18 2003, 19:22
Enligt min personliga bedömning så tycker jag att ni skall försöka tona ner betydelsen av PageRank'en h34r: *(blir säkert oerhört påhoppad för detta).
Onej där håller jag med dej till fullo, PR är inte den del i algon som den var, och i mångt och mycket håller jag med dig i vad du skriver och den infon du har på din sida, jag öppnade med att skriva det i mitt meddelande.

Fördelarna med "högprsidor" som att dom freshbotas ofta och vissa andra förmåner finns kvar, men det är inte som det var, sedan om minskningen av betydelsen är här för att stanna eller inte återstår att se.

Det jag reagerade över är "absolut viktigaste stället att så med sina kunder som man optimerar på" som jag inte tycker stämmer, det är starka ord du skriver.

Citat:
Nej jag uppdaterar inte min site efter dom senaste algoritmerna.
Den har legat exakt likadan utan en enda förändring i snart 1 år, på top 5 placering.
Totalt missförståd hehe, jag uttryckte mej fel, det jag menade var att informationen sidorna om vad man skall göra med en sida för att optimera den för google, ändrades kraftigt för några veckor sedan, det var mest menat som ett skämt Skämtet var att sidorna inte stämmer längre ...

Ex detta som jag gissar på är saxat från WW

Intern länktext: 10 poäng
Titel: 10 poäng
Domän namn: 7 poäng
H1-H2 text: 5 poäng
Första ordet i ett stycke: 5 poäng
Sökväg eller filnamn: 4 poäng
Närliggande nyckelord (multi keywords): 4 poäng
Början av en mening: 1.5 poäng
Fetstil eller kursiv text: 1 poäng (Sökmotoroptimering eller sökmotoroptimering)
Användning i text: 1 poäng
Alt tag: 0.5 poäng
Meta description: 0.5 poäng
Meta keywords: 0.05 poäng

Ett jättebra sätt att överoptimera sidna är att följa denna lista, spamfiltret direkt, du är med på mitt skämt va? Inget är som det var för 1 månad sedan.

Som MWMedia skrev
Citat:
Du har säkerligen kompetens att tillföra detta forum.
Är också övertygad om det, och vi ser fram emot det.

WN
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat