|
Flitig postare
|
|
Reg.datum: Jun 2004
|
|
Flitig postare
Reg.datum: Jun 2004
|
Jag har en A1000 och är halvnöjd med den, jag har haft en Palm T3 tillsammans med en Nokia 3650 som var ett klockrent par, dock var jag ute efter att samsa de två enheterna, borde nog köpt en Palm Treo istället. Det enda Treon inte har är ju kamera. En stor fet nackdel med A1000 är att det sitter en seg processor i den, så det tar 2-3 sekunder att få fram det virtuella tangentbordet, en virtuell skrivyta tar 3-4 sekunder och är mycket seg att skriva på. På min Tungsten T3 kunde jag skriva fortare än jag gjorde på papper eftersom jag slapp flytta handen i sidled. Om du ska köra E-post på den så bör du veta att den inte gillar IMAP med SSL och vissa SSMTP-lösningar heller. Annars är det en mycket kompetent telefon. MSN vet jag inte, har inte lyckats hitta det till A1000 själv.. Men det är en bra telefon ändå. Jag tänker dock inte rekommendera att du köper den om du inte har tokigt många 3-vänner så du kan ringa billigt. Fast jag skulle nog rekommendera Nokian som kör Symbian Series 60 istället för Symbian UIQ 7 som är det sämsta symbian någonsin(samma som sitter i SE (P800|P900|P910i).
Det finns en del buggar i A1000, jag är tvungen att starta om telefonen genom att rycka ur batteriet då den slutar svara ett par gånger i veckan, ibland ett par gånger på en dag.
|