Hej!
Citat:
Så det skulle ju inte skada om TradeDoubler ville skriva en liten förklaring här
|
Nedan följer alltså en förklaring (liknande information finns även i junis nyhetsbrevsutskick):
Först och främst måste man veta vad en impression är. Det är alltså en annonsvisning, en besökare kommer in på en webbplats med annonser och endast
ser dessa (inga klick eller liknande sker). Impression Sales och Impression Leads (iSales och iLeads) sker alltså helt baserat på dessa impressions. Någon besöker webbplatsen, ser annonsen, surfar vidare, surfar in på annonsörens sida och gör ett avslut. Exempel på detta är då Silja Line ovan, där besökaren kan se annonsen, surfa in på Silja Line manuellt och klicka på Ring upp mig-knappen. Detta fungerar med hjälp av en cookie som vanligt, men denna har kortare cookietid än klick-cookies, vanligtvis ca 24 timmar.
Tveka inte att ställa frågor om något är otydligt!
Mvh Calle
TradeDoubler
Support