Mycket flitig postare
|
|
Reg.datum: Oct 2004
|
|
Mycket flitig postare
Reg.datum: Oct 2004
|
Sorry anders att jag inte var med på att X var räknaren i for-loopen (de flesta använder väl i,j,k osv för räknare i for-satser) och/eller att det gällde en ändring av nomicons kod (som ju är ganska pratig). Men jag är inte ledsen för att jag med glimten i ögat gjorde en över-petig kommentar. :P En kommentar som förövrigt antagligen är på sin plats eftersom någon som läser denna tråd kommer testa just bara raden "$c = (fmod($x,2)) ? "black" : "white";" och sedan fråga varför det inte funkar... Det kommer väl ske både med och utan min kommentar iofs...
Nu fortsätter jag med mina petkommentarer;
Jimmie: Läs ditt inlägg igen. "negera det föregående värdet med initialt värde på 0" eftersom -0 = 0 ger detta en talserie på 0,0,0,0,0,0...
Grazzys funkar för att växla mellan två saker, men så snart det blir mer är ju en variante med ngn form av räknare enklare att underhålla i längden...
Och jag antar att man använder modulo just för att man har en räknare (t.ex. ett index för att användas med mysql_result motsv) och då är en separat räknare onödigt, fult och sannolikt i längden otydligt. Bättre då att köra modulo på räknaren.
|