Ok jag skrev detta:
Citat:
Jag hade valt detta. Då ligger webbsidan redan på en domän som har PR.
Startar du en ny subdomän så börjar ju den om från noll.
|
Får kanske förklara mig lite utförligare.
Jag snackar inte riktigt om PR (vilket endast har att göra med länkar) utan värde av domännamnet för Google och det finns faktorer där som inte har att göra med PR.
En av dessa faktorer är att nya domäner hamnar i Googles sandlåda och det har även funnits spekulationer om att MSN och Yahoo hade något liknande men det tror jag inte på enligt egna observationer.
En annan faktor som jag själv har sett är att sidor som hostas på en väl etablerad domän tenderar att ranka högre i SERPsen. Till exempel på mitt test så rankades en testsida på högre i SERPsen pga endast den faktor att sidan fanns på en domän som var med i DMOZ.
Det var mer detta som jag åsyftade på.
Citat:
Men är det lättare att få upp en hög PR på:
pr.bil.se
än på:
bil.se/pr.html
|
Nej. PR har endast att göra med ingående länkar.