Flitig postare
|
|
Reg.datum: Jul 2003
|
|
Flitig postare
Reg.datum: Jul 2003
|
Tidningen (IW) kom ut i affärerna och hem till de flesta prenumeranterna igår, men än har det inte gett nån effekt alls. Inga nya besökare (syns i alla fall inget på statistiken) och bara två brev. Den ena vill ha hjälp med att starta eget(!) och den andra ville byta länkar. Folk har väl inte hunnit läsa tidningen än, eller så drunknar det hela i julruschen...
Jag håller verkligen med om det WN och pikkenix skrev om länkar. Det är lätt att man undervärderar värdet av dem, och som jag skrev i en annan tråd är det märkligt att de med lägre PR än 4 inte alls räknas med när Google gör sina sammanställningar.
Egentligen är det konstigt att det känns så häftigt att vara med i tidningen (när man inte är van :-)). De få gånger min sida har varit nämnd förut har det inte gett mycket, med undantag för Expressens IT-bilaga 1999, som jag nämner i artikeln. En orsak till att tryckta artiklar känns mer märkvärdiga är nog att folk ser en som mer seriös om man blivit omskriven i en tidning. Dessutom får man en chans att nå ut till en helt annan kundkrets, fast det beror förstås vilken tidning det är.
|