Jag har igentligen ingen egen webbshop osv. men jag har varit med och utvecklat en. Den fungerar som så att folk först måste registrera sig och företaget accepterar kunden. Genom att mail skickas till företaget med en länk där man trycker då accepteras kunden och kunden får ett mail med alla uppgifter.
När kunden gör en beställning mailas allt till företaget med kund data mm som lagras i en access databas som bara har med webbshopen att göra. När mailet kommer till företaget skriver dom ut den och lägger upp en order på SPCS Administration som dom kör allt igenom. Fakturering, order, beställningar, kund register etc.
Sedan så skickar dom varan om dem nu har den hemma eller så kontaktar dom kunden och berättar detta och säger att det tar si och så många veckor tills det är hemma och när det är hemma så skickas det först en faktura sedan när fakturan är betald skickas grejerna beroende på storlek etc i vaderat kuver eller per DSL.
Detta var kanske inte exakt som du tänkt men tänkte att jag skulle berätta hur dom gör och det fungerar väldigt bra förutom att jag som webmaster för deras webbshop får sitta och supporta en del på webbshopen för dom inte kan så mycket om hur dom ska få reda på info etc om kunderna. Som iof beror på mig att jag inte gjort ett bra system för detta. så det borde ju igentligen tänkas om
Men SPCA Administration rekomenderar jag. det är ett bra program, vad det kostar däremot vet jag ej har alldrig hört priset dom ger för det så....