Visa ett inlägg
Oläst 2003-12-17, 03:04 #6
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2003
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2003
Jag var själv på sveriges första rökfria krog i lördags (karlshamn, blekinge), det var så jäkla skönt att slippa röklukten dagen efter, normalt sett får man kasta kläderna i 60c tvätten direkt när man kommer hem.

Jag "feströker" i dagsläget lite då och då. Jag anser att man aktivt valt att vara rökare och ska därmed få ta smällen, för inte ska väl någon annan som vill hålla sig frisk behöva göra det? Vill jag röka så går jag & gör det där folk röker, inte där folk avskyr röken och stör sig på den, man behandlar andra som man vill bli behandlad själv.

Det finns många exempel på folk som aldrig rökt och ändå får lungcancer pga att någon i sin omgivning gör det, om man nu inte bryr sig om mitt inlägg så kan man iaf tänka på de i er närhet som exv familj & vänner som kan ta skada av det. Hur gött känns det när ni gett dem cancer pga ni inte tar hänsyn till deras aktiva val att inte röka?

Rökfria avdelningar, absolut, men tänk redan nu på var ni röker även om det inte finns någon lag i dagsläget.
Tobbe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat