Hej och välkommen!
Pagerank är Googles sätt att visa och räkna ut en sidas viktighet. Genom att siter på internet länkar till varandra fördelas pagerank. Så jufl er länkar till din sida ju mer pagerank får du. Och ju mer pagerank dom som länkar till dig har, ju mer pagerank blir det till dig.
Pagerank är bara en del av av många faktorer som anger var en sida hamnar i sökresultatet. Andra faktorer är innehåll, vilket typ av innehåll andra siter som länkar till dig har osv. Och med innehåll menas självklart ord & text. Har jag en site om lampor och en annan site också har en site om lampor och vi länkar till varandra uppfattar google att vi håller mycket på med lampor.
Citat:
- Hur man kan se Page Rank för en sida? Står det t ex *PG4 någonstans?
|
Läs vad foks och MW Media skrev. Du måste ha google toolbar som är ett verktyg till din webbläsare. förutom att direkt kunna söka där finns även en stapel som visar Pagerank(i en skala på 1-10) på sidan du är inne på just för tillfället.
Citat:
- Kan man förbättra sin PR och i så fall på vilket sätt?
|
Har du en intressant site så resulterar det ofta i att folk länkar till dig förr eller senare, det medför att du får högre pagerank.
Citat:
Jag använder en Apple dator med system 10.3 och använder främst Safari som browser. Safari har ett Google sökfönster från början, men som sagt hur ser jag PR för en sida?
|
Läs vad våran medlem MWMedia skrev!
För mer information så får du gärna söka här på forumet. Det finns massor mer att läsa om just Pagerank med många trådar som besvarar vissa av dina frågor.