Citat:
|
Ursprungligen postat av Haghjoo
Citat:
Originally posted by -Starweb@Aug 25 2005, 10:31
Citat:
Originally posted by -Haghjoo@Aug 25 2005, 08:15
Citat:
|
Ursprungligen postat av Jocke
Jag va tvungen att säga upp mitt abonemang hos er med vanliga post... det är skandal...
|
Och? Det kräver de flesta större företagen.
Debitech, Telia m.fl. kräver samma sak.
Att Telia gör det visar att det finns goda grunder tror jag för att man ska själv göra det. Tror det är få företag som har så pass många kunder i Sverige som Telia har. De har de bästa människorna för att sköta sånthär som pengar kan köpa. Finns nog en logiskt förklaring till varför telia kräver det.
Man kan visserligen FAXA IN OM DET INTE PASSAR. Behöver ej posta.
|
Samma rutiner hos oss (om vi nu ändå pratar OT). Vi kräver att kunden postar eller faxar in sitt avtal till oss.
Detsamma gäller vid uppsägning. Posta eller faxa. Det känns seriöst och bra, ingen kund har någonsin klagat på detta tillvägagångssättet på 5 år...
- Visst blir det en del pappershantering, men man ska ju ändå spara allt i pärmar efteråt, och då är det ju redan utskrivet från kunden själv.
|
Jepp, de flesta större företagen kör ju med underskrivna papper.
Fax duger gott å väl
Jag tycker det är bra, för man vill ju inte att vem som helst ska kunna ringa
telia å säga upp sitt abonemang hur som helst t.ex.
|
Och vad betyder då ett fax? Vem som helst kan ju faxa in en uppsägning lika gärna?
-Martin