Ämne: Väderlek.se
Visa ett inlägg
Oläst 2005-08-21, 10:48 #35
elf98s avatar
elf98 elf98 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2005
elf98 elf98 är inte uppkopplad
Medlem
elf98s avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Den sajt du kallar konkurrent ser jag inte alls som en konkurrent eftersom de är begränsade just till temperaturer och inte presenterar någon väderprognos. Tycker dessutom "konkurrenten" är ganska omständig (många klick). Väderlek.se är istället för den statistikintresserade riktad till en målgrupp som är nyttoinriktad t.ex. för den som inte själv har egen lätttillgänglig termometer/texttv eller vill se hur vädret för dagen är prognosticerat att bli - enklare att titta på datorn innan man ska iväg ut.
Vi är inte konkurrenter (japp det är jag som driver temperatur.nu!)! Vad det gäller klickdjup så kan det krävas mer klick på temperatur.nu, det beror ju på att temperatur.nu har otroligt mycket mer data att visa. Stora grafer är ledstjärnan när jag jobbar med sidan och det verkar som att folk gillar det, då får det inte plats 15 grafer på varje sida. I övrigt fungerar temperatur.nu (och har gjort det mycket länge) precis som väderlek.se, stadsvalet sparas i en kaka och används vid nästa besök för minskat antal klick, endast ett klick krävs för 5-dygnsprognos, osv.

Vidare är vi absolut inte konkurrenter då du saknar statistik helt, det är en av de mer uppskattade funktionerna på temperaur.nu.
Det som är lite tråkigt med den data (bla temperaturer) som finns i METAR-data, som weather.com mfl använder sig av, är att datan är hämtade från flygplatser. Flygplatser som ofta ligger någon eller ett par mil från staden de skall representera. Nu anger ju du inte detta så det kommer nog inte att bli något problem!
På temperatur.nu gnäller folk när jag hämtar temperaturerna bara ett par km utanför stadskärnorna.

Personligen tycker jag att din sida är riktigt snygg och lättnavigerad!
elf98 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat