Visa ett inlägg
Oläst 2005-08-20, 10:06 #8
Ejerhed Ejerhed är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2005
Ejerhed Ejerhed är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2005
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth
Citat:
Ursprungligen postat av pereje
Men hur gör jag då med fraktkostanden? Kan jag dra av den från det jag betalar tillbaka? Hur lång tid bör man vänta innan man betalar tillbaka?
Om det är ett bedrägeri, dvs om kortet var stulet eller feijkat så har du iongen laglig rätt att ta ut några som helst kostnader av dessa pengar, då har du varit oaktsam när du acepterade en felaktig beställning. Kollade du legitimation??? Nehej tänkte väl det då är det du som får stå för kostnaden.
Vad jag vet så är det ägaren av kortet som är ansvarig för att anmäla det stulet om det försvinner. Jag har flera gånger sett inslag på tv om folk som tappat sitt kort och inte upptäckt det förens efter en månad, i dessa fall har det varit kortägaren som inte haft någon rätt att få tillbaka några pengar alls.

Eftersom jag använder 3D-secure och kräver CVV-kod så är jag helt skyddad mot bedrägerier enligt min bank.

Så jag borde väl kunna dra av frakten i alla fall eftersom någon faktiskt har gjort en beställning?

Har inte kommit så här långt ännu i fallet, men tycker det är intressant att veta hur man faktiskt får göra.
Ejerhed är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat