Visa ett inlägg
Oläst 2005-08-17, 20:42 #1
Bengts avatar
Bengt Bengt är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Bengt Bengt är inte uppkopplad
Supermoderator
Bengts avatar

Reg.datum: Nov 2003
Jag råkade stöta på en sida idag av det mest vidrig slaget för alla som annonserar på Internet och även alla som seriöst upplåter annonsplatser.
Jag tänker inte skriva länken här. Sidan uppmanar att man ska anmäla sig och sin webbsajt till ett nätverk och sedan klicka på de andra medlemmarnas annonser. Alltså helt emot reglerna i alla slags affiliate-nätverk. Den annonsör som nu drabbades på den aktuella sidan var gratis-shopping.com genom Double.se. Ägaren av sidan skriver så här:
Citat:
Reklam till varandra. Gå in på olika sidor och klicka på deras reklam! Sedan kan du lägga till din hemsida med reklam på.
Där efter pekar han ut exakt var den annons finns som de ska klicka på.

Den här typen av agerande på nätet är verkligen skadligt när man försöker syssla med seriöst upplåtande av annonsplatser. Självklart blir de företag som ska börja marknadsföra sig på Internet mycket skeptiska när de ser sånt där.
Någon som har förslag på hur man effektivast får stopp på den här killen? Killen är svensk (jag har namnet), sidan är svensk, den ligger på Surf-town (men räknas väl ändå som liggande i Sverige? Eller hur är det?)
Bengt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat