Citat:
Originally posted by AndersE@Aug 15 2005, 13:36
Många säger nej till hotmail-konton, dom flesta surfarna har olika konton och hotmail kontot brukar få agera som deras spam-email.
Beroende på vilken målgrupp du har kan det vara väldigt aktuellt att göra som jag sade ovan.
Se denna tråd: http://www.webmasternetwork.se/index.php?a...ail+anders&s=wn
Där postade jag en mall för emails i php som funkar bra för mig när jag vill komma igenom spam-filtret. (dock verifierings mail så det är kort)
|
Tack för tipset, men problemet är att 1) många av mina kunder är internet-ovana 2) det inte bara gäller Hotmail - tvärtom. Jag har (normalt) mest problem med AOL, Verizon och SBCGlobal, och ca 80% av mina kunder använder dessa operatörer... Det är inte bara automatiska mailutskick som blockeras, utan även vanliga mail jag skickar.
För att återgå till ursprungsfrågan

: Eftersom ingen har kommenterat detta...
"Är det nån annan som har märkt att Hotmail/MSN inte funkar alls just nu? Alltså inte det vanliga strulet, utan att ALLA mail studsar?"
....börjar jag misstänka att det är min domän som har blivit blockerad hos Hotmail och inte att de har tekniska problem? Normalt brukar jag inte ha några problem med att nå just Hotmail.