Visa ett inlägg
Oläst 2005-08-15, 00:24 #12
JonathanSs avatar
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2005
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
JonathanSs avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Marcus
Citat:
Originally posted by -JonathanS@Aug 14 2005, 23:34
Citat:
Ursprungligen postat av Marcus
Att själva ordningsställandet av registreringen inte sker manuellt förstår vi nog. Frågan är väl just varför det är en manuell granskning överhuvudtaget iblandad, som sinkar hela registreringsprocess (tidsmässigt), om ni redan erhållit fullvärdig betalning för domänen?
Som jag skrev så är den enda manuella delen i processen själva orderkontrollen. Vi kontrollerar ordern, är den ok så matas den in.

Det jag undrade var alltså varför ni har en orderkontroll, även om det kanske inte var alldeles glasklart. Gör man beställningen från ett befintligt domänkonto borde det väl inte behöva göras någon orderkontroll (eftersom kontaktuppgifter då redan är granskade/verifierade?) eller är det någon annan typ av kontroll, t.ex. av själva domännamnet som görs?
Vi har en orderkontroll när man först blir kund till oss samt när man lägger beställningar på nya domännamn genom Loopia Kundzon. Den sistnämnda kontrollen kan tyckas vara onödig men vi saknade tidigare en sådan kontroll och det utnyttjades då av en del illvilliga personer.

Som jag nämnde i mitt förra svar så avser vi införa möjlighet till betalning med kontokort direkt vid beställning, även i Loopia Kundzon, och då kommer hanteringen av nya beställningar att snabbas upp ännu mer.
JonathanS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat