Citat:
Originally posted by grazzy@Aug 14 2005, 22:11
DMOZ är rent frivilligt; om ingen vill svara eller kan svara så gör de inte det.. Enda sättet att DMOZ skall bli bättre är ju att man själv ansöker och hjälper till. Tyvärr så har de dessutom rätt hårda krav för att få bli editör.
Jag har dessutom hört av dem som har redaktörstatus på DMOZ att interfacet är helt värdelöst och baserat på hur snabbt det är utåt så kan jag tänka mig att det inte är så kul att jobba med DMOZ. Själv har jag tittat lite på Zeal.com där det är betydligt enklare att vara med och editera. Man får dock räkna med att det krävs lite energi och tid i början.
|
Jag är redaktör på DMOZ och min uppfattning är att interfacet vi använder vid granskning möjligen inte är det allra bästa men heller inte något som tillför problem i den allmänna granskningsprocessen. Visst finns saker att förbättra, men så är det ju alltid.
De allra flesta som klagar på DMOZ, med en eller annan åsikt, har oftast bara fel inställning till ett ODP. Vem skulle klaga på någon webmaster pga att denne inte alls eller att det tar för lång tid för denne att lägga upp en länk på hans/hennes webbisida som man föreslagit?