Visa ett inlägg
Oläst 2005-08-14, 23:34 #10
JonathanSs avatar
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2005
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
JonathanSs avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Originally posted by Marcus@Aug 14 2005, 23:18
Att själva ordningsställandet av registreringen inte sker manuellt förstår vi nog. Frågan är väl just varför det är en manuell granskning överhuvudtaget iblandad, som sinkar hela registreringsprocess (tidsmässigt), om ni redan erhållit fullvärdig betalning för domänen?
Jag var i kontakt med er angående det för ganska precis 16 månader sedan och fick då svaret från dig att För registreringar av lediga domännamn så kommer de kunna hanteras mycket snabbare så snart vi har möjlighet till kontokortsbetalning. Ännu ser jag ingen minskning av registreringstiden i jämförelse med då man använde sig av fakturabetalning och skickade screenshots för verifiering. Känns som man väntar förgäves på det där...
Som jag skrev så är den enda manuella delen i processen själva orderkontrollen. Vi kontrollerar ordern, är den ok så matas den in. Därefter är allt automatiserat. När betalningen har blivit registrerad så skickas ansökningen iväg från oss till respektive Registry (beroende på toppdomän). Har vi erhållt fullvärdig betalning för domännamnet så är det helt enkelt grönt och då skickas ansökan iväg.

Registreringstiden har avsevärt minskats sedan dess att vi införde möjlighet till betalning av faktura med hjälp av kontokort. Vi var väldigt snabba med att hantera fakturabetalningar som inkom med bifogade skärmdumpar, men med kontokortsbetalningarna går det ännu snabbare nuförtiden. Inom en relativt snar framtid avser vi även att införa möjlighet till betalning med kontokort direkt vid beställning, då kommer det gå ännu snabbare.
JonathanS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat