Visa ett inlägg
Oläst 2005-08-14, 23:06 #8
JonathanSs avatar
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 135
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
JonathanSs avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 135
Systemet för domännamnsregistreringar är automatiserat och ansökningar om domännamn skickas in till respektive Registry (t ex Nic-SE) så snart fakturan för domännamnet är betald. Det enda som är manuellt i hela processen är själva orderkontrollen.

Kontoret är bemannat helger mellan 10.00 - 14.00 och vardagar mellan 09.00 - 19.00. Inkommer en beställning under denna tid så granskas den i regel inom 30-60 min. Inkommer den utanför denna tid så kan det givetvis ta längre tid. Detsamma gäller likaså svar på e-postsupporten, under kontorstid är svarstiderna snabbare än då kontoret är stängt.

Sara skickade ett e-postmeddelande till [email protected] vid 22-tiden ikväll. Det meddelandet blev besvarat på ca 20 minuter.

Att Jim har upplevt problem med domännamnsregistreringarna genom oss är väldigt tråkigt, men det hör dock till undantagen. Om vårt system inte fungerade som det skulle så skulle vi inte göra annat än hantera beställningar och konfigureringar dagarna i ända. Att det tar 1-2 dagar för en DNS-uppdatering att träda i kraft är inte unikt för Loopia, det är den tid det tar för detta, oavsett leverantör.
JonathanS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat