Visa ett inlägg
Oläst 2005-08-11, 09:34 #4
digiArt digiArt är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jan 2004
digiArt digiArt är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Originally posted by Terabyte@Aug 10 2005, 23:29
Tack digiArt. Det ger mig en del, men fortfarande vet jag inte hur jag gör just med valutahanteringen om man betalar in pengar hos registratorn av domänerna och handlar för de pengarna i efterhand. I ditt fall är det samma summa och du tittar på kursförluster, men för min del är det olika kurser för varje domänköp, men en och samma kurs för insättningen som blandas med andra insättningar med en annan kurs = en riktig soppa. Känns lite som kursförluster är inte de lättaste att beräkna här och hålla reda på.
Förstår ditt dilemma, jag skulle iof kontakta en ekonom eller revisor för att reda ut detta. Men det jag närmast kommer att tänka på är FIFO, först in först ut, precis som med lager.

(Följande är bara ett resonemang, inte säkert att detta är korrekt förfaringssätt)

Börja med de första $500 som du köpt till kurs X. Om dessa inte tar slut innan du sätter in ytterligare $500 till kurs Y bör du först räkna dina inköp till kurs X omräknat till dagens kurs med kursvinst och kursförlust. Först när dessa $500 är slut börjar du räkna med kurs Y omräknat till dagens kurs med kursvinst och kursförlust.

Klart som korvspad?
digiArt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat