Visa ett inlägg
Oläst 2005-08-07, 13:29 #7
bo82 bo82 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2005
bo82 bo82 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2005
Okej tänkte ge lite kritik men håller mig till förstasidan. Nämner de jag kom å tänka på.. kankse någon annan som redan kommenterat samma saker. Int epallat läsa alla kommentarer..

Ang. designen känns den lite platt och klottrig. Ögonen fastnar egentligen inte på nånting.

Du skulle kunna "grida" upp sidan bättre, t ex i menyn så all text följer vänsterkanten i en linje. Kolla även över all white space.

Rubrikerna känns oplanerade. Att använda bilder som rubriker och text gör att jag inte kan förstora texten och blir svårt att läsa. Sidan blir betydligt större och tar längre tid att ladda. Visst "premiär" hade varit svårt att göra i CSS.

Vad är länkar och vad är rubrik? Länkarna ser likadana ut som den bolda rubrik(?) under premiär. Det blir helt omöjligt att snabbt leta upp länken för var man ska registrera sig. Det kvittar hur stor och bold du hade gjort länken "HÄR", man hade ändå aldrig hittat den för en sådan länk säger mig ingenting. Länkar ska alltid tala om vad det är den länkar till. Tag bort hela den meningen och sätt länken i föregående mening på "bli medlem" och ge alla länkar en fin färg

Finns mycket att tänka på och det är dem små detaljerna som gör att en sida ser välarbetad och proffsig ut, inte häftiga bubrikbilder osv.

Strukturera upp sidan och tänk på grid och white space är mitt tips!
bo82 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat