Visa ett inlägg
Oläst 2005-08-05, 16:39 #3
Yepp Yepp är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2003
Yepp Yepp är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2003
Använder mig av ordinär IE 6.0 om det skulle ha någon betydelse...

Well ett par punkter:
- När ett popup-fönster öppnas (t.ex. när trycker på en match under "Sport och Spel" som "Lången") så är det betydligt bredare än fönstret som öppnas, vilket resulterar i rullist i nederkant (inte snyggt). Längst ut till höger ligger i det här fallet någon form av reklam. Totalt onödigt då ingen skulle få för sig att rulla ut, bara för att sen se reklam... Likaså när jag vill använda någon av uträkningsnycklarna (fast här finns ingen reklam, utan bara en onödig rullist).
- Skulle önska lite mer marginaler vid "bildrubrikerna" i högerkanten under "sportnyheter" (alltså t.ex. "tvsport", "undersökning" och skadeläget) - och då främst i höjdled i tabellen. Texten (eller bilden i det här fallet) ligger för nära toppkanten om du frågar mig, du har vänstermarginal - använd samma avstånd också i höjdled.
- Under "analys" under "stryktipset" och "europatipset" ligger "kupongerna" längst upp (lilla och stora systemet) inte lika högt - lite irriterande designbrist, framförallt eftersom de verkar vara lika höga.
- Om jag går in på forum som icke inloggad så tycker jag en liten marginal i vänsterkant i det blåa fältet med den förklarande texten till "varför jag ska vara medlem" vore på sin plats (hehe... återigen: marginaler, sade jag att jag gillar det =)
- Slutligen (något som också hänger på avstånd och marginaler) så tycker jag marginalen mellan rubrik och text under sportnyheter (i listan då allstå - inte när jag väl valt en nyhet) är aningen för stor. Minska det avståndet.

Well - en del jag kom på just nu iaf, återkommer eventuellt senare - i övrigt bra jobbat, verkar ligga en hel del kod bakom det där
Yepp är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat