Ämne: Hackad
Visa ett inlägg
Oläst 2003-12-12, 03:45 #11
Jevesus Jevesus är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2003
Jevesus Jevesus är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2003
Jag var inne på att det var frågan om en Apache Webserver, men WEBDAV använder ju HTTP PUT för uppladdning så det förklarar ju saken.

Hur som helst så skyddar ingen brandvägg mot attackerna eftersom de utnyttjar samma port som vanliga webbsideförfrågningar gör.

Jag blir lite orolig när du fick svaret att "det inte finns något att göra åt saken", särskilt eftersom mycket tyder på att det just är frågan om dålig patchning/uppdatering av servern, vilket ju absolut går att åtgärda. Patcharna marcuss länkar till visar att de kom 4/23/2003... det verkar ju som att serveradministratörerna inte direkt ligger i för att se till att servern är uppdaterad ordentligt. Men men, det kommer ju väldigt mycket säkerhetsuppdateringar. Hur som helst bör du kunna kräva att de uppdaterar servern inom accepterbar tid.

Förövrigt läste jag i exploitbeskrivningen att trojanen/applikationen ger hackaren tillgång till ett kommandoradsfönster, dock verkar den kräva vissa hål i brandväggen, så där är du ju förmodligen safe iaf.
Jevesus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat