Visa ett inlägg
Oläst 2005-08-03, 14:12 #38
Joels avatar
Joel Joel är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2003
Joel Joel är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Joels avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Även jag har fått mail om den sidan från någon Emma som jag inte ens känner. Frågade dom två Emmorna jag känner och ingen av dom hade skickat något från smssidan. Då är min fråga till dig. Kan man få ta del av din logg som visar ip på den personen som skickade mailet om jag vidarbefodrar mailet till dig?
Ip-adresser loggar vi inte på våra användare, däremot har ju varje reffererid en e-postadress/profil knuten till den. Men som du förstår skulle vi med all säkerhet bryta mot PUL(personuppgiftslagen) om vi gav ut denna. Skicka gärna en kopia på ditt mail så kan vi ta kontakt med personen ifråga.

Citat:
Jag har varit förskonad men nu har jag fått från en Elin och skickat en fråga till smssidan vem Elin är. Får jag inget svar så blir det anmälan. Det här luktar unket.
Det samma gäller dig, skicka en kopia på ditt mail. Vi kan inte ge ut uppgifter om våra användare, vilket kanske är rätt självklart.

Citat:
Såg nu att jag hade fått ett mail till min hotmail för typ en vecka sen där "marcus" ville tipsa om smssidan.se.

Kontaktade de två Marcus jag känner, men det var ingen av dem... Så man kan ju undra vilken Marcus som helt plötsligt vill tipsa en person han inte ens känner om en smssite?
Våra medlemmar har från starten skickat ut nästan 100 000 tips till personer (de förhoppningsvis känner) men även några har tydligen missbrukat denna funktion. Vi har numera valt att disabla/stänga av tipsa-funktionen tills vidare. Får ni något mail från och med idag så ber jag er kontakta mig genast.

Jag ber om ursäkt för ev. problem detta skapat er och om någon har en annan lösning än att ta bort funktionen så får ni gärna föreslå den

Mvh, Joel
Joel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat