Jo min erfarenhet är också att en bra skriven artikel väger MYCKET tyngre än en annons! Problemet med artiklar är dock ofta att folk inte läser dem. Står företagsnamnet inbakat i texten så är det lätt att folk missar hela poängen.
Artikeln med tjejerna var en jävligt bra "förklädd" artikel! Vi bistod med resan och blev omnämnda ett par gånger i texten samt att jag gjorde en intervju med reportern som kom med tillsammans med artikeln. Detta tror jag är ett klockrent sätt att vinna nya kudner. Skapa ett sug och en AHA upplevelse....är det sååå det går till.
Jag personligen lägger en extremt liten budget på annonser i tryckt media. I möjligaste mån försöker jag bartra så mycket som det går. Främst för att det är dyrt att köpa utrymme i tidnignar samt att det ger oss väldigt lite...förutom att man syns överallt och därav stärker varumärket!
koala.....man kan hoppas

alltid bra med nya kunder...oavsett kön, ålder etc dock!
/Fredrik