Citat:
Originally posted by double@Jul 28 2005, 14:37
Det var ju fel att godkänna och det har vi tagit på oss.
Vill bara förtydliga att affiliateprogram också har ansvar gentemot affiliates i mina andra inlägg,
då tänker jag inte på den här händelsen med flash filerna utan rent allmänt.
|
Jag använder inte double, men konstigt tycker jag att ni uttrycker er. Om jag drev ett företag som double, td eller whatever och något har gått åt pipan vid något tillfälle så skulle jag inte blanda in affiliates ansvar öht. Det är mitt företag och det är mitt ansvar att mina användare får ut det som utlovat oavsett om det är jag eller någon annan som utfört arbetet som ska utmynna i en fungerande organisation.
Vad gäller mjukvara testar man, dubbeltestar och testar igen innan det släpps skarpt. Så istället för att säga "de hade inte gjort som de borde" ska man säga "vi kontrollerade tyvärr inte funktionaliteten ordentligt först". Företag, organisationer, privatpersoner eller vad vi nu talar om får större förtroende hos den stora massan om de går ut och säger att vi har ansvar och vi brast istället för att säga de har inte gjort som de ska, de har inte kontrollerat ordentligt.
Detta var något som jag tidigt lärde mig när jag först kom ut i arbetslivet, ta på dig ansvaret för sådant som åligger dig att kontrollera och gå sedan vidare själv till de som det bör.
Double har jag hela tiden betraktat som ett hobbyprojekt, och inlägg i forum som de ovan bidrar inte till min vilja att ändra min ståndpunkt. Skärpning killar