Citat:
Ursprungligen postat av eg0master
Citat:
Ursprungligen postat av abrakadabrafem
1, Det var väldigt längesedan det uttalandet gjordes av säpo. SD har bytt ut väldigt mycket folk sedan dess (bytte ju också partiledare härom månaden) , det är nästan så de har blivit lite för media-fixerade och rädda för sitt förflutna.
Om du skulle vara rasist/nazist, skulle du då gå med i/rösta på ett parti som uttalat sig om att ta avstånd från det? Det är ju som att skjuta sigsjälv i huvudet.
|
tja rapporten (från säpo) från 2003 är väl knappast att betrakta som väldigt länge sedan i min ögon...
och ja om jag var rasist/nazist skulle jag gå med i/rösta på det parti som var mest likt mina åsikter och som hade möjlighet att komma in i riksdagen/kommunen. Att rösta på ett parti som är chanslöst är att skjuta sig i foten, inte att rösta på det mest lika alternativet som dessutom kan komma in i riksdagen.
|
Det finns ingen rasist som vet vad SD står för eller som har hört deras debatter som röstar på dem. Man ser ofta ett krig mellan främst SD och ND där de som är lite mer åt höger röstar på ND i tron att de inte är förrädare och media-kåta som SD. SD blir oerhört smutskastat i den världen efter vad jag hört.
Trodde rapporten var äldre, det måste ha kommit en tidigare rapport som jag hört om då. Dock har jag alldrig sett det svart på vitt förutom i massa debatter. Det är lite konstigt att uttrycka sig om att "SD är ett högerextremistiskt parti". Vad betyder det? Att det finns nazister i partistyrelsen? Att partiets medlemmar hyser sådana tankar? eller att de som röstar på SD är nazister?