Visa ett inlägg
Oläst 2005-07-26, 19:09 #73
abrakadabrafems avatar
abrakadabrafem abrakadabrafem är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2005
abrakadabrafem abrakadabrafem är inte uppkopplad
Medlem
abrakadabrafems avatar

Reg.datum: May 2005
Citat:
Ursprungligen postat av eg0master
Citat:
Ursprungligen postat av abrakadabrafem
Nationaldemokraterna är ju ett pack jävla rasister så dem kan man skita fullständigt i men SD tror jag kommer få över 4% nästa val. Beror på hurpass mycket utrymme de får i media och ifall afa låter bli att stjäla deras blanketter.
Här var det nyheter
1) SD är av SÄPO klassat som ett högerextremt parti. Exakt vad det betyder låter jag vara osagt. Och gemene man skulle nog säga att SD är ett nynazistiskt parti så det var en nyhet att de inte är det... Nåja, jag har ju inte satt mig in i deras politik på sistone eller vad deras medlemmar etgentligen tycker så jagf vet ju egentligen inte, men nog kom det som en överraskning att SD inte skulle ha nynazistiska undertoner...
2) Så SD kommer få minst 4% i riksdagsvalet? Jag tvivlar starkt på detta. Det blir som sist ströplatser i enstaka kommuner. Och vilket patetsikt uttalande att det skulle bero på att valsedlarna blivit stulna... Mig veterligen går det utmärkt att ta en blank valsedel och skriva partinamn på valsedeln när man röstar.
Val handlar inte om tillgång på valsedlar. Det handlar om vad folk väljer.
1, Det var väldigt längesedan det uttalandet gjordes av säpo. SD har bytt ut väldigt mycket folk sedan dess (bytte ju också partiledare härom månaden) , det är nästan så de har blivit lite för media-fixerade och rädda för sitt förflutna.

Om du skulle vara rasist/nazist, skulle du då gå med i/rösta på ett parti som uttalat sig om att ta avstånd från det? Det är ju som att skjuta sigsjälv i huvudet.

2, Jo men som alla andra på dethär forumet ideligen påpekar, svenskarna är lata av sig. Det är ju ett stort demokratiskt problem att de ideligen blir trakasserade och får reklam/valsedlar borttagna av vänsterpack. Tycker du inte? Jens Orback har efter påtryckningar av danska regeringen också uttalat sig om att det är ett demokratiskt problem.

I slutändan beror dethela som sagt på hur mycket debatter det blir i tv. Ju mer medieutrymme de får desto mer syns de som ett val som alla andra accepterade etablerade partier. De är ju trots allt sveriges största parti under 4% spärren.

Håller självklart med de som säger att de inte borde/kan styra, men de kan påverka.
abrakadabrafem är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat